Az üzleti életben a döntések egy része megbízható tényadatokból indul ki, más részüket azonban a megérzéseikre hagyatkozó vállalkozók, cégvezetők hirtelen ötletei keletkeztetik. Az utóbbiak vállalkozását ezért leginkább a szerencse vezérli. Ezzel ellentétben a tényadatok ismeretén és elemzésén alapuló felelős vezetői döntések kiszámíthatók, jól tűrik a kockázatokat, és könnyebben illeszkednek a körülményekhez.
A könyvelést sokan úgy ismerik, hogy ez csak egy kötelező tevékenység, aminek hiánya bírságokkal járhat. Mások úgy tekintenek a könyvelésre, hogy az csak áfa bevallás miatt szükséges. Azok a vállalkozók, cégvezetők, akik valóban komoly, megalapozott üzleti stratégiát tűztek ki maguk elé célként, akik hatékony, eredményes és biztonságos üzleti életpályán járnak, ők a könyvelést kevésbé kötelezettségnek tekintik, hanem inkább információik legfőbb tárházának, olyan tevékenységnek, melynek eredménye létkérdés lehet az üzleti életút szempontjából.
Ugyanakkor a legkisebb legegyszerűbb, „párszámlás” működő vállalkozás vezetése sem nélkülözheti a pontos döntés-előkészítő vagy éppen értékelő kimutatásokat, amelyből megállapíthatja vagyoni helyzetét, eredményességét, pénzügyi lehetőségeit, az esetleges veszélyeket és a vállalkozás külső megítélését.
Tehát szükség van a könyvelésre, más csak az a kérdés, hogy hogyan oldjuk meg.
Ha a cégvezető vagy az egyéni vállalkozó önmaga is könyvelő, és ideje, energiája engedi, hogy maga vezesse a cég vagy a vállalkozás könyveit, vagy ha van könyvelő alkalmazott a cégben, aki teljes körűen megfelel az elvárásoknak, akkor a könyvelés nem lehet probléma.
Mire jó egy könyvelő és miért hasznos?
Mikor van szükségem könyvelőre?
- Ha Ön a vállalkozásának pénzügyeit, számvitelét, adóügyeit pontosan átlátja, ellenőrzése alatt tartja;
- Idővel és ismeretekkel rendelkezik ahhoz, hogy vezetni tudja a szükséges pénzügyi-számviteli és adóügyi nyilvántartásokat;
- Ismeri és pontosan betartja a beszámoló-készítési, adóbevallási, adó- és adóelőleg befizetési határidőket;
- Otthonosan mozog a különféle adó- és járulékbevallások, adatszolgáltatások elkészítésének és benyújtásának mikéntje terén;
- Üzleti döntéseit a számviteli és adójogszabályok ismeretében, azokat betartva illetve azokra figyelemmel hozza meg;
- Az adóhatósági ellenőrzéseken magabiztosan, a szükséges ismeretek birtokában hatékonyan megvédi döntéseit, elszámolásait, bevallásait, saját magát és vállalkozását;
- Foglalkoztatóként az erre vonatkozó joganyagot ismeri, betartja. A jogszabályok és az egyes hatóságok által előírt iratokat, bizonylatokat elkészíti, és dolgozói számára átadja;
- Pénzügyi tervezése során számításba veszi az esetleges hibák, mulasztások miatt keletkező adóbírságokat is.
Ha azonban a felsoroltakkal Ön vagy munkatársa nem kíván, vagy nem tud foglalkozni, akkor bizony elkerülhetetlen, hogy egy képzett, gyakorlott könyvelőt bízzon meg cégvezetői vagy vállalkozói elvárásának való megfelelés, és a hatósággal szembeni adatszolgáltatási kötelezettségeinek teljesítése érdekében.
Mi alapján válasszak könyvelőt?
Ügyfeleink között vannak, akikül könyvelésüket más könyvelőirodától hozták át hozzánk. Az ő közreműködésükkel szerzett tapasztalataink alapján teszünk javaslatot arra, hogy szerintünk milyen szempontoknak kellene érvényesülniük könyvelő vagy könyvelőiroda választása előtt:
- A könyvelő vagy a könyvelőiroda felelős vezetője, képviselője megtalálható a pénzügyekért felelős minisztérium honlapján a regisztrált mérlegképes könyvelők között. A törvény értelmében könyvviteli szolgáltatást csak az nyújthat, aki rendelkezik a szükséges engedéllyel és szerepel ebben a nyilvántartásban. Különösen fontos ennek betartása, mert ellenőrzések során jelentős bírságok keletkezhetnek abból, ha nem a jogosult szakember vezeti a könyvelést. A regisztrált mérlegképes könyvelők névsora a pénzügyekért felelős minisztérium honlapján tekinthető meg.
- A könyvviteli szolgáltatás szerepel-e a könyvelő vállalkozó vagy az irodát üzemeltető cég tevékenységeinek jegyzékében.
- Milyen konkrét szolgáltatások és milyen mértékben tartoznak a vállalt könyvviteli szolgáltatások közé? Ezek leírásáról, a felelősségi kérdésekről, határidőkről, stb. készül-e szolgáltatási szerződés?
- Rendelkezik-e a könyvelő vagy az iroda szakmai felelősségbiztosítással?
- Milyen referenciákat tud felmutatni? (Javasolt ezek közül néhány érdeklődés is!)
- Milyen a munkaszervezés a könyvelőirodában, vannak-e specialisták, vagy inkább minden könyvelő munkatársnak mindenhez kellene értenie (ne feledjük, számos jogterület ismerete szükséges)?
- Biztosítottak a feltételek a bizalmas ügykezeléshez, dokumentumvédelemhez, a személyes megbeszélésekhez?
- Könnyen elérhetőek-e a cég munkatársai?
- A nyújtott szolgáltatás terjedelmére és mélységére figyelemmel a könyvelésért fizetendő díj milyen mértékű, milyen gyakran és milyen paraméterek alapján változhat?
Könyvelő választása felelős döntést igényel, hiszen általában hosszabb távra szól! Igaz, hogy a könyvelő személye bármikor megváltoztatható, a gyakori könyvelőváltásnak azonban számtalan kellemetlen következménye lehet.
Mit kínál Önnek a Dr.Szám?
- Az iroda felelős vezetője mérlegképes könyvelő, adótanácsadó és okleveles adószakértő, mindhárom szakterületen a Nemzetgazdasági Minisztérium által regisztrálva.
- Az irodát üzemeltető DR. SZÁM Ügyviteli Szolgáltató Kft. fő tevékenységi köre a könyvviteli, adószakértői szolgáltatás, a törvény által előírtaknak az iroda megfelel, a szükséges engedélyek rendelkezésre állnak
- Ügyfeleinkkel szerződésben rögzítjük, hogy pontosan milyen bejövő bizonylatok, adatok, információk alapján, milyen szolgáltatást nyújtunk, milyen felelősségvállalás mellett. Az elvégzett munkánkért nem csak a szerződés érvényességi idején belül, hanem a jog szerinti elévülési idő végéig vállaljuk a felelősséget.
- Rendelkezünk szakmai felelősségbiztosítással, a munkatársaink hibája miatt az ügyfeleink sohasem fizetnek sem adóbírságot sem pótlékot.
- Ügyfeleink között megtalálhatók ipari termelő, kiskereskedő, vendéglátó, építőipari, ingatlanközvetítő, egészségügyi, mezőgazdasági, informatikai szolgáltató és egyéb szolgáltató vállalkozások, az egészségügyben tevékenykedő alapítványok, kulturális és tehetséggondozó és sportegyesületek is. Érdeklődésre pontos listát és kapcsolattartó személyek elérhetőségét megadjuk.
- Irodánkban a munkamegosztás folyamatelvű. Nem szükséges, hogy minden munkatársunk mindenben teljes körűen jártas legyen, azonban egyes területeken kimagasló szaktudást várunk el munkatársainktól, így ügyfeleink egy-egy kérdésükkel, problémájukkal gondosabb elbánásban részesülhetnek, magasabb szintű, hatékonyabb szakmai segítséget kaphatnak.
- Irodánk kész az elektronikus megoldások széles körének alkalmazására, informatikai megoldásainkkal kapcsolatot tudunk kialakítani ügyfeleink integrált ügyviteli rendszereihez, vagy azok moduljaihoz. Nem jelent problémát az elektronikus bizonylatok, elektronikus számlák feldolgozása sem.
- Ügyfeleink nevükkel, jelszavukkal belépve a szerverünkön saját személyes elektronikus tárhelyet használhatnak, ahol cégükre, szervezetükre vonatkozó listákat, riportokat, kimutatásokat, iratmintákat, nyomtatványokat érhetnek el.
- Nagy gondot fordítunk ügyfeleink adatainak védelmére, munkánkat teljes diszkréció mellett végezzük.
- Az adóhatóságok előtt személyesen és egyéb módokon is képviseljük ügyfeleinket, ügyfeleink jelenléte nélkül is. Az egyes hatóságokkal szemben a jogkövető és a nem szándékosan jogsértő ügyfeleink érdekei mellett mindenkor kiállunk, a hatóságok munkatársainak sajnálatos túlkapásaival szemben minden lehetséges eszközzel fellépünk.
- Szolgáltatásaink díja ár-érték arányos.
Kapcsolatfelvétel
Vegye fel velünk a kapcsolatot egy ingyenes konzultációhoz.
- Email: info@drszam.hu
- Telefon: +36 72 210 854
- Mobil: +36 70 327 6174
- Cím: 7626 Pécs, Major utca 4.
- Fax: +36 72 781 078
- Adószám: 14412923-2-02
- Kapcsolatfelvétel
- Kérdése van? Töltse ki a lenti űrlapot: